18 Hoe ben je bij de Iona Stichting terecht gekomen? Jeanne: Begin 2018 werd ik door Nickel van der Vorm geïntroduceerd bij Earth Charter, toen nog gevestigd bij de Iona Stichting. Door in het Iona huis te komen heb ik de achtergrond van de stichting leren kennen. LifeTree BV had ik destijds net opgericht. De waarden van de Iona Stichting kwamen, en komen nog steeds, erg overeen met die van LifeTree en er is samen met Robert Viëtor besloten om een fonds op naam op te richten. Hier is een echte samenwerking gevonden om bij te dragen aan initiatieven vanuit gedeelde intentie, waarden en verlangen, waarbij het delen van kennis, ervaring, tijd en aandacht van belang zijn. Mila: Roos Naves stuurde mij de vacature voor ‘spin in het web’ door en die titel enthousiasmeerde mij meteen. ‘Spin in het web’ was ik al vroeg; in mijn puberjaren Lid van het Jaar bij de roeivereniging, later commissiewerk bij de studenten roeivereniging en na 8 jaar heb ik net afscheid genomen van het organiseren en coördineren van Helios kampen van de Christengemeenschap. Een mix van werk in het antroposofische veld en daarbuiten, altijd met een concreet doel. Dat is wat mij aantrok toen ik mij ging verdiepen in de Iona Stichting: het ondersteunen en initiëren van projecten met voeten in de klei, die zich in de huidige tijd en op een vernieuwende manier bewegen. Er moet iets in beweging worden gezet! interview In juni 2023 begon Mila Biesot met haar werk als ‘spin in het web’ bij de Iona Stichting. Iemand die zich als spin in het web tussen een heel aantal projecten beweegt is Jeanne Specht Grijp. Zij richtte in 2023 een tweede fonds op naam in bij de Iona Stichting, fonds LifeTree, genoemd naar het Familiy Investment Office LifeTree dat Jeanne beheert. Josine Christine Hutchison – de Lanoy Meijer 27 augustus 1948 – 7 maart 2023 Josine was één van de eerste medewerkers van de Iona Stichting, waar zij zes jaar lang werkte. In 1986 richtte zij, samen met haar man Dr. Paul Hutchison, de Emerald Foundation op, met als doelstelling de bevordering van de ontwikkeling van schildertherapie op antroposofische grondslag, zoals deze is voortgekomen uit de geesteswetenschap van Rudolf Steiner en door Liane Collot d’ Herbois, verder te ontwikkelen. De Iona Stichting steunde studenten van Emerald via stipendia, tot de opleiding in 2019 sloot. Toet de Breij – Huijbregtse 19 juni 1923 – 15 maart 2023 Toet was jarenlang betrokken bij het werk van de Iona Stichting via een fonds op naam. Als oud vrijeschool juf ging haar hart uit naar het kleine kind, maar ook projecten op het gebied van biodynamische landbouw, antroposofische gezondheidszorg, antroposofische gehandicaptenzorg en euritmie hadden haar warme aandacht. De Iona Stichting draagt zorg voor haar nalatenschap. in memoriam 2023 Jeanne Specht Grijp